Friday, January 21, 2011

Mr. Nobody


Mr. Nobody
Riik: Kanada, Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa
Aasta: 2009
Žanr: Draama, fantaasia
Autor: Jaco Van Dormael

"Nagu mida... ?!?" - sellist reaktsiooni kogesin filmi jooksul väga palju. Ma tõesti ei oskagi selle filmi kohta midagi kirjutada, aga eks ma katsun miskit...
On aasta 2092 ja 118-aastane viimane surelik annab ajakirjanikule intervjuud, milles räägib oma elust. Ta räägib korraga justkui kolmest elust ning erinevatest variantidest, kuidas oleks elu võinud minna. Seega ei saanudki filmi jooksul selgeks, milline elu oli õige ja milline oli see naine, kellega ta oma elu veetis. Kas üldse veetis? Lõpus ütles mees, et kogu see lugu on 9-aastase poisi (tema enda) kujutelm. Aga tegelikult vist ei olnud ka? Viimase sõnana ütles ta "Anna", seega äkki ta veetis oma elu ikkagi temaga? Aga tegelikult see mees äkki ei surnudki? Äkki ei olnudki mingit meest, sest ta on ju "Härra Eikeegi"?
Ilmselt on filmi autor võtnud kõik oma elu jooksul kogunenud ideed ning need kokku üheks filmiks seganud, kusjuures mitte üldsegi halvasti. Samuti oli filmis suurepärane kaameratöö, efektid jms. Ma olen kindel, et on inimesed, kes on sellest filmist totaalselt lummatud ning selliseid, kelle arvates pole jõledamat asja sellest filmist. See on lihtsalt maitse asi. Tuleb tõdeda, et mulle see film meeldis, hoolimata sellest, et ma sellest filmist kokkuvõttes aru ei saanud ning pea oli peale poole filmi vaatamist juba räigelt paks. Ma lihtsalt ei suutnud enam sealset tegevust ja seoseid hoomata, sest neid oli jõhkralt. See on film, mida peab lihtsalt ise vaatama, ma tõesti ei oska seda kirjeldada, igal inimesel tekivad seda filmi vaadates väga erinevad tunded.

PS: Ma nagu ütlesin, et ei oska miskit kirjutada, aga näedsa, mis välja kukkus...
Kusjuures, antud filmile on oodata ka järge O.o

Treiler:

No comments:

Post a Comment